Breukelen,
28
maart
2024
|
15:40
Europe/Amsterdam

Twee onderscheidingen voor Kia bij Newsweek World’s Greatest Auto Disruptors Awards

  • Head of Kia Global Design, Karim Habib, benoemd tot ‘Designer Disruptor of the Year’ voor baanbrekende ‘Opposites United’ designfilosofie
  • Kia EV9 bekroond tot ‘Research and Development Disruptor of the Year’ voor innovatieve toepassingen van geavanceerde technologieën
  • Newsweek Awards erkennen merken en mensen die fundamentele, transformatieve veranderingen realiseren met meetbare resultaten
Samenvatting

Kia is dit jaar in twee categorieën onderscheiden tijdens de Newsweek World's Greatest Auto Disruptors Awards. De volledig elektrische EV9 is bekroond tot 'Research and Development Disruptor of the Year' en Head of Kia Global Design en Executive Vice President Karim Habib, is benoemd tot 'Designer Disruptor of the Year’.

De World’s Greatest Auto Disruptors Awards zijn erkenningen voor degenen die fundamentele, transformatieve veranderingen realiseren met meetbare resultaten in de praktijk. Newsweek erkende in de afgelopen jaren al meerdere keren de producten en teamleden van de Hyundai Motor Group. In 2022 won de groep in de categorieën ‘R&D Team of the Year’ en ‘Powertrain of the Year’. In datzelfde jaar werd Executive Chair, Euisun Chung, uitgeroepen tot ‘Visionary of the Year’ en in 2023 benoemde Newsweek Chief Creative Officer Luc Donckerwolke tot 'Designer of the Year'.

EVP Karim Habib is de drijvende kracht achter de bekroonde ‘Opposites United’ designfilosofie van het merk. Geïnspireerd door de contrasten tussen de natuur en de mensheid, geeft ‘Opposites United’ vorm aan het exterieur, het interieur, de kleuren en materialen die bij alle nieuwe Kia-modellen worden toegepast.

Karim Habib: “Ik ben trots dat Kia wordt gezien als een merk dat de grenzen verlegt en ben ervan overtuigd dat het essentieel is voor ontwerpers om consequent creatieve risico’s te nemen. Het is belangrijk dat ons design authentiek is en trouw blijft aan onze merkwaarden. Bij Kia is een innovatieve en vooruitstrevende mentaliteit een intrinsieke kwaliteit die essentieel is voor het creëren van relevante en betekenisvolle producten en diensten. We willen iedereen duurzame mobiliteitsoplossingen bieden en dat ons merk een symbool is van innovatie en vooruitstrevendheid.”

De Kia EV9 werd dit jaar door Newsweek bekroond tot 'Research and Development Disruptor of the Year'. Hij beschikt over meerdere innovatieve R&D-features, waaronder de 800V-architectuur, de Over The Air (OTA) updatetechnologie en een luchtweerstandscoëfficiënt van slechts 0,28 - ondanks de beschikbare bodemvrijheid van 7,8 inch en een capaciteit van zeven zitplaatsen. 

Heuiwon Yang, President and Head of Kia R&D Division: “Bij Kia R&D worden we gedreven door processen, maar er niet door beperkt. Onze ingenieurs hebben de keuzevrijheid en het vertrouwen om ontwikkeling te versnellen, te blijven pionieren met nieuwe technologie en sneller resultaat te boeken dan de concurrenten.”

Seungkyu (Sean) Yoon, President en CEO van Kia North America en Kia America nam de onderscheidingen namens Kia in ontvangst. “De erkenning van de redacteuren van Newsweek is van bijzonder belang voor Kia. We willen de status quo doorbreken met innovatieve producten die het leven van hun gebruikers verrijken. Deze twee nieuwe onderscheidingen tonen aan dat het visionaire leiderschap van onze senior executives een betekenisvolle impact heeft op de modellen die we creëren, en daarmee Kia’s doel verwezenlijken om leider te worden op het gebied van duurzame mobiliteitsoplossingen.”

Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.