Breukelen,
18
april
2024
|
09:29
Europe/Amsterdam

Car Design Award 2024: ‘Opposites United’ van Kia winnaar in categorie Brand Design Language

  • Gerenommeerde award uitgereikt tijdens Milan Design Week 
  • Award is nieuwste erkenning voor de ‘Opposites United’ designfilosofie van Kia 
     
Samenvatting

Kia heeft wederom een design award in ontvangst mogen nemen; de jury van de Car Design Award 2024 heeft de ‘Opposites United’ designfilosofie tot winnaar uitgeroepen in de categorie ‘Brand Design Language’.

De Car Design Awards zijn al sinds begin jaren tachtig wereldwijde erkenningen voor de ontwerpteams die verantwoordelijk zijn voor de beste concepten, productiemodellen en designfilosofieën. De jury, bestaande uit gerenommeerde auto- en designjournalisten, kiest elk jaar de winnaars uit een voorgeselecteerd aantal van tien productieauto’s, tien concept cars en vijf ontwerptalen.

De jury van de Car Design Award 2024: “Kia heeft met zijn ‘Opposites United’ designfilosofie een non-conformistische benadering gekozen met als doel verandering teweeg te brengen. Kia is daarbij niet bang om risico's te nemen. De nieuwe modellen van Kia verleggen grenzen met hun unieke vormtaal en het merk heeft daarmee een innovatieve identiteit gecreëerd.”

De nieuwste award volgt op een groot aantal andere recentelijk aan Kia uitgereikte prijzen. Zo sleepte de EV9, het elektrische topmodel van het merk,  de volgende titels in de wacht: '2024 World Car of the Year', '2024 North American Car, Utility and Truck of the Year' en ook ‘Supreme Winner of the Women’s Worldwide Car of the Year’. En hij ging ook voor ‘Gold’ bij de recentelijk gehouden iF Design Awards.

“Met ‘Opposites United’ benutten we de kracht van design om een ​​toekomst van mobiliteit vorm te geven die zowel innovatief als duurzaam is én waarin het leven van mensen gemakkelijker en beter wordt”, zegt Karim Habib, Executive Vice President en Head of Kia Global Design. “Deze award is een erkenning van de motivatie en toewijding van ons wereldwijde team”, sluit Karim af.

De winnaars van de Car Design Award 2024 werden bekendgemaakt tijdens een ceremonie in het ADI Design Museum in Milaan. Kia presenteert tijdens de Milan Design Week, die wordt gehouden van 15 tot 21 april, het Design Cultural Communication Project dat is geïnspireerd op de ‘Opposites United’ designfilosofie. Meer informatie over dit project is hier te vinden.

Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.