Breukelen,
23
januari
2024
|
10:47
Europe/Amsterdam

Twee awards voor Kia op CES 2024

  • Top Tech of CES 2024 award van Digital Trends voor baanbrekende PBV Concept
  • Kia Concept PV5 door The Verge uitgeroepen tot 'Best Car'
Samenvatting

Kia kijkt terug op een succesvolle deelname aan de Consumer Electronics Show (CES) 2024 in Las Vegas. Het merk presenteerde er onder meer de allesomvattende Platform Beyond Vehicle-strategie en een groot aantal veelbelovende conceptmodellen. Kia wil met het meerfasige plan een revolutie teweegbrengen in de mobiliteitswereld en tegelijkertijd de ambities van Hyundai Motor Group waarmaken op het gebied van software-defined everything (SDx), robotica, Advanced Air Mobility (AAM) en autonoom rijden.

Al het CES-nieuws maakte niet alleen indruk op de bezoekers, maar ook op experts en media. Kia ontving op de CES dan ook twee prestigieuze prijzen. Zo juichte Digital Trends de visie van Kia op toekomstige mobiliteit toe met de ‘Top Tech of CES 2024’-award. “Kia is een van de meest invloedrijke bedrijven als het gaat om de transitie naar elektrische rijden. De PBV Concept laat zien dat het merk nu ook klaar is om de volgende stap te zetten”, aldus Digital Trends. “De modulaire en eenvoudig te bouwen lay-outs, de externe informatiedisplays en de integratie van allerlei features zijn eigenschappen die het PBV Concept zo interessant maken.”

Kia lanceerde op de CES verschillende carrosserievarianten op basis van de Concept PV1, PV5 en PV7. Dankzij de innovatieve ‘Easy Swap’-technologie van de PV5 kan snel en eenvoudig een reeks carrosseriemodules worden bevestigd op het chassis. Dat was de reden voor The Verge om de Concept PV5 uit te roepen tot ‘Best Car’ op de CES 2024. The Verge prees de Concept PV5 om zijn flexibiliteit en ziet de PBV-strategie van Kia als een potentiële gamechanger.

Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.