Breukelen,
30
oktober
2023
|
14:59
Europe/Amsterdam

Nieuwe Global Design Division bij Kia om mondiale mobiliteit te transformeren

  • De Global Design Division wordt geleid door Luc Donckerwolke, President en Chief Design Officer van de Hyundai Motor Group
  • De Kia Global Design Technical Unit wordt geleid door Karim Habib, Executive Vice President en Head van Kia Global Design
  • Nieuwe divisie gaat voor de Groep pionieren met toekomstige designtrends om mobiliteitssector mondiaal te transformeren
Samenvatting

De moedermaatschappij van Kia heeft recentelijk de Hyundai Motor Group Global Design Division opgericht om de designcapaciteiten verder te versterken. Deze nieuwe divisie gaat het voortouw nemen bij de inspanningen van de Groep om volledig elektrische modellen en toekomstige mobiliteitsoplossingen te ontwerpen, waaronder Purpose Built Vehicles, robotica en geavanceerde luchtmobiliteit.

Luc Donckerwolke gaat de nieuwe Global Design Division leiden als Chief Design Officer. Hij behoudt ook zijn huidige rol als Chief Creative Officer, waarbij alle creatieve afdelingen binnen de merken van de Hyundai Motor Group aanstuurt.

De nieuwe Global Design Division bestaat uit twee subdivisies. De Kia Global Design Technical Unit wordt geleid door Karim Habib, Executive Vice President en Head van Kia Global Design. De Hyundai & Genesis Global Design Technical Unit wordt aangevoerd door SangYup Lee, Executive Vice President en Head of Hyundai & Genesis Global Design. De twee teams gaan zich richten op nieuwe designstrategieën voor hun merken en zorgen er tegelijkertijd voor dat elk merk zijn eigen sterke identiteit blijft behouden.

Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.