Breukelen,
21
december
2023
|
13:10
Europe/Amsterdam

Marc Hedrich benoemd tot President & CEO van Kia Europe

  • Marc Hedrich vanaf 1 januari 2024 verantwoordelijk voor Europese commerciële en productieactiviteiten van Kia
  • Hij volgt Won Jeong Jeong op, die Kia sinds 2020 met succes heeft geleid in de rol van President & CEO.
Samenvatting

Kia heeft Marc Hedrich per 1 januari 2024 benoemd tot President en CEO van Kia Europe. Hedrich heeft bij Kia verschillende senior managementposities vervuld – meest recentelijk als President van Kia Frankrijk. Hij volgt Won Jeong Jeong op die deze rol de afgelopen vier jaar vervulde.

Marc Hedrich heeft in de afgelopen ruim 30 jaar op nationaal en regionaal niveau een groot aantal senior managementfuncties bekleed in de automotive sector. In zijn periode bij Kia heeft hij het merk versterkt op een breed aantal terreinen waaronder verkoop, marketing, klantenservice en retail.

Hedrich: “De Europese markt speelt een belangrijke rol in de wereldwijde inspanningen van Kia om een ​​toonaangevend EV-merk te worden. We willen tegen 2027 vijftien elektrische auto’s lanceren en het aandeel van de verkoop van geëlektrificeerde auto’s verder verhogen tot 55% in 2030. We begeven ons met het Europese team midden in de gedurfde transformatie naar een   ​​aanbieder van duurzame mobiliteitsoplossingen. Ik kijk ernaar uit om met het sterke Europese team samen te werken.”

Won Jeong Jeong startte in zijn rol bij Kia Europe in 2020. Onder zijn regie is Kia begonnen aan de transformatie tot een aanbieder van duurzame mobiliteit met een sterke focus op merkbeleving en geëlektrificeerde modellen. Jeong: “Kia presteert uitstekend in Europa, niet alleen met baanbrekende elektrische modellen, maar ook met innovatieve digitale diensten die de klantervaring verbeteren en de weg vrijmaken voor nog duurzamere mobiliteitsoplossingen. Onze verkoopprestaties van de afgelopen jaren vormen niet alleen een weerspiegeling van de inspanningen van het Europese Kia-team, het bewijst ook de populariteit, kwaliteit en veelzijdigheid van onze Kia-modellen. Ik wil het gehele Kia-team bedanken voor de geweldige samenwerking.”

Marc Hedrich studeerde af aan de European Business School en begon zijn carrière in de jaren 90 bij Ford Frankrijk. Hij werd vervolgens marketingdirecteur bij Škoda Frankrijk en kreeg daarna dezelfde functie bij Seat Frankrijk. In 2003 trad hij in dienst bij Toyota, eerst als marketingdirecteur en in de 12 jaar erna bekleedde hij strategische posities bij zowel Toyota France als Toyota Europe. In 2015 werd hij benoemd tot Managing Director bij Kia Frankrijk, waar hij sinds 1 januari 2021 President is.   

Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.