Breukelen,
01
mei
2023
|
09:00
Europe/Amsterdam

Kia viert diversiteit met League of Legends

  • Kia is voor vijfde achtereenvolgende jaar Main Partner van het League of Legends EMEA Championship (LEC)
  • Kia maakt vijf films die de verschillende rollen belichten van de spelers in de League of Legends game
Samenvatting

Kia Europe heeft een nieuwe sponsorcampagne gelanceerd als onderdeel van het partnership met het League of Legends EMEA Championship (LEC). Kia is al weer voor het vijfde achtereenvolgende jaar Main Partner van LEC.

De League of Legends game bevat vijf rollen, ook wel positions genoemd: Top, Jungle, Mid, ADC en Support. Kia komt dit seizoen met een virtuele "Lane Assist" die gamers helpt om extra trots te zijn op hun gekozen rol, identiteit en speelstijl terwijl ze diversiteit en individualiteit vieren. Kia gaat daarnaast vijf inspirerende films produceren die de verschillende rollen uitbeelden en wil met deze films de discussie in de online community op gang brengen.

Top Laners zijn doorzetters, bereid om uitdagingen alleen aan te gaan en verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen acties. Junglers zijn multitaskers die een goed overzicht hebben van alles wat er in het spel gebeurt. Mid Laners zijn goed in veel verschillende dingen en hebben vaak een grote invloed op succes in het spel. ADC’s zijn teamplayers die samenwerken met Supports die hen helpen succesvol te zijn.

De “Stay True to Your Lane” campagne krijgt een speciale hub op Discord. Voor gamers en fans van League of Legends is Discord dé plek waar ze naartoe gaan om te chatten, en meer. 

De Discord-hub van Kia gaat vijf kanalen bevatten, elk gewijd aan de vijf rollen in de game. Hier kunnen spelers toegang krijgen tot de exclusieve content, games, merchandising en events die gehouden worden op het specifieke kanaal van de betreffende rollen. Het doel is om spelers aan te moedigen om trots te zijn op hun positie in het spel en tegelijkertijd meer respect tussen de speelstijlen te bevorderen.

 “De populariteit van eSports groeit elk jaar en we zijn verheugd om deel uit te blijven maken van deze inclusieve en diverse community. League of Legendsis een fascinerende wereld, een plek die opwindend, uitdagend en lonend is, en vol met verschillende mensen en momenten van inspiratie. We kijken ernaar uit om actief in contact te komen met eSports-spelers en -fans en hopen veel positieve gesprekken op gang te brengen over trouw zijn aan jezelf, zowel binnen als buiten de game”, zegt David Hilbert, Director Marketing bij Kia Europe.

League of Legends is 's werelds grootste en snelst groeiende eSports-platform met meer dan 150 miljoen geregistreerde spelers en meer dan 117 miljoen spelers die elke maand aan het spel deelnemen. De LEC, een van de 12 wereldwijde competities, behaalde vorig seizoen een recordaantal van 800.000 kijkers. Kia werd in 2019 de hoofdsponsor van de LEC en heeft in de loop der jaren unieke merkervaringen aangeboden aan spelers en fans.

Over Kia

Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.

Over League of Legends (LoL)

League of Legends (LoL) werd in 2009 gelanceerd als een gratis te spelen multiplayeronline battle arena (MOBA) en is vervolgens uitgegroeid tot een van de belangrijkste esports-platformen ter wereld. Het heeft wereldwijd meer dan 150 miljoen geregistreerde spelers, waarvan er elke dag meer dan 13 miljoen actief zijn. De kijkcijfers voor de LEC Summer Split 2022 piekten op iets minder dan 750.000 en werd in totaal 30,4 miljoen uur gekeken.