Breukelen,
27
maart
2024
|
10:31
Europe/Amsterdam

Kia stelt nieuwe Senior Chief Designers aan om Global Design Centers te leiden

  • Oliver Samson benoemd tot hoofd van Kia Design Center Europe
  • Seungmo Lim benoemd tot hoofd van Kia Design Center China
  • Benoemingen onderstrepen de toewijding van Kia aan impactvol design en ‘Movement That Inspires’
  • Samson en Lim werken samen met Head of Kia Global Design Karim Habib aan wereldwijde implementatie van bekroonde ‘Opposites United’ designfilosofie
Samenvatting

Kia stelt met ingang van 1 april de nieuwe Senior Chief Designers Oliver Samson en Seungmo Lim aan als respectievelijke hoofden van de Europese en Chinese Design Centers. De nieuwe leden van het designteam hebben een schat aan ervaring opgedaan bij enkele van de meest onderscheidende automerken ter wereld en gaan in hun nieuwe rol de teams leiden in de regionale Design Centers van het merk om de volgende generatie concepten, materialen en modellen van het merk te ontwerpen. Hun werk is van cruciaal belang bij de ondersteuning van het grootste designcentrum van het merk in Namyang, Korea, dat alle aspecten van autodesign op zich neemt, van planning en conceptualisering tot styling, modellering, kleur- en materiaalontwikkeling.

Executive Vice President en Hoofd van Kia Global Design, Karim Habib: “Ik heet Seungmo en Oliver van harte welkom in hun nieuwe leiderschapsposities binnen het Kia Design-team. Door een divers team van getalenteerde individuen met unieke perspectieven te verenigen, kunnen we de filosofie achter Opposites United echt belichamen en daarmee een echt inspirerend en impactvol design realiseren.”

Oliver Samson begon zijn carrière als exterieurdesigner bij het Hyundai & Kia Motor European Design Center en was daarna een decennium lang lid van het Mercedes-Benz Advanced Design Team. Hij bekleedde daarna posities bij NIO als Exterior Design Director en als Head of Innovation Design Platform bij het Changan European Design Center in Italië.

“Ik ben erg verheugd dat ik de kans krijg om mij hier in Europa bij het Kia Designteam aan te sluiten in een tijd van belangrijke transformaties in de industrie. Ik heb Kia altijd bewonderd vanwege het getalenteerde en vooruitstrevende wereldwijde designteam”, zegt Samson. “Ik ben blij en vereerd om deel uit te maken van dit team, om mijn perspectief te delen en bij te dragen aan dit fascinerende merk. Bovenal kijk ik er erg naar uit om samen te werken met de getalenteerde creatives en leiders om het design van Kia verder te ontwikkelen.”

Seugnmo Lim heeft in zijn functie als Vice Head of Innovation Design voor Geely Automobile, en met meer dan tien jaar ervaring binnen de BMW designafdeling in München meerdere onderscheidingen ontvangen, waaronder de iF Design Award en een gouden German Design Award. Met zijn bachelor- en masterdiploma in Transportation Design is zijn unieke perspectief van onschatbare waarde voor het Kia Design Center in China.

Lim over zijn nieuwe uitdaging: “Het is een grote eer om bij Kia Design aan de slag te gaan in een tijd waarin de industrie met veel dynamische veranderingen en uitdagingen wordt geconfronteerd. Samen met het creatieve en getalenteerde team wil ik de concurrentiekracht van Kia op het gebied van design verder vergroten door toekomstige waarden op te nemen in de vooruitstrevende ontwerpfilosofie.”

‘Opposites United’ laat zich inspireren door de contrasten in de natuur en de mensheid en probeert vervolgens synergieën te vinden door schijnbaar tegengestelde concepten met elkaar te combineren. De inmiddels meervoudige bekroonde filosofie is gebaseerd op vijf pijlers – Bold for Nature, Joy for Reason, Power to Progress, Technology for Life en Tension for Serenity – en is duidelijk terug te vinden in de baanbrekende modellen van het merk zoals de EV6 en EV9.

De benoemingen van Samson en Lim demonstreren de overtuiging van Kia dat ‘Opposites United’ niet alleen dient te worden toegepast op de uiteindelijke vormen van de modellen, maar ook op de processen en mensen die deze creëren. Door de contrasterende perspectieven, ervaringen, overtuigingen en meningen van het wereldwijde team van designpioniers te verenigen, wil het merk producten creëren met universele relevantie en aantrekkingskracht.

Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.