Breukelen,
16
februari
2022
|
15:00
Europe/Amsterdam

Kia Sportage uitgeroepen tot beste ‘Family SUV’ van Women's World Car of the Year awards

  • Volledig vrouwelijke jury prijst nieuwe SUV van Kia vooral om zijn veiligheid, comfort, design, efficiency, prijs-kwaliteitverhouding en rijeigenschappen
  • Overall winnaar van verkiezing wordt bekend gemaakt op 8 maart - Internationale Vrouwendag
Samenvatting

De geheel nieuwe Kia Sportage heeft de categorie 'Family SUV' gewonnen in de Women's World Car of the Year awards (WWCOTY). De vakjury, bestaande uit 56 vrouwelijke autojournalisten uit 40 landen, verspreid over vijf continenten, heeft voor deze editie van de jaarlijkse award de 64 belangrijkste nieuwkomers van het afgelopen jaar beoordeeld.

De Kia Sportage maakte indruk op de WWCOTY-jury met zijn winnende mix van geavanceerde veiligheidssystemen, plezierige rijeigenschappen, ultramoderne technologie,  stijlvol design, efficiënte aandrijflijnen en een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. De nieuwste SUV van Kia werd dan ook winnaar van de categorie ‘Family SUV’ van de verkiezing, die ook bestaat uit de categorieën 'Urban Model', 'Large Car', 'Luxury SUV', 'Performance Car' en '4X4'.

De Sportage van de vijfde generatie maakt een vliegende start. De specifiek voor Europa ontwikkelde SUV is verkrijgbaar in drie geëlektrificeerde versies: een Mild Hybrid (MHEV), Hybrid (HEV) en Plug-in Hybride (PHEV), met een elektrisch rijbereik van maximaal 78 km*. Stuk voor stuk leveren ze hoge prestaties tegen lage, tot zeer lage emissies.  

Klassewinnaar Sportage neemt het nu op tegen de overige 5 winnaars in de strijd om de overall ‘Best Car of the Year’ award. Deze prijs wordt bekendgemaakt op 8 maart, Internationale Vrouwendag.

*) De actieradius en verbruikscijfers zijn bepaald met behulp van de WLTP-meetmethode en onder voorbehoud in afwachting van homologatie. Onder normale omstandigheden kunnen verbruikscijfers afwijken door o.a. rijstijl, snelheid, gebruik van comfort-/nevenverbruikers, buitentemperatuur, aantal passagiers/bagage en topografische omstandigheden.

Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.