Breukelen,
29
februari
2024
|
15:12
Europe/Amsterdam

Kia EV9 genomineerd voor twee World Car Awards

  • Volledig elektrische EV9 maakt kans op twee prestigieuze titels: World Car of the Year en World Electric Vehicle 
  • Erkenning door jury van meer dan 100 internationale autojournalisten 
  • Uiteindelijke winnaar wordt tijdens New York International Auto Show bekendgemaakt 
Samenvatting

Tijdens de 2024-editie van de World Car Awards is de Kia EV9 in twee categorieën doorgedrongen tot de finale. De volledig elektrisch aangedreven SUV van Kia behoort tot de laatste drie titelkandidaten voor zowel de World Car of the Year award als de World Electric Vehicle onderscheiding.

De World Car Awards is een verkiezing waarin ruim 100 onafhankelijke autojournalisten uit 22 landen jaarlijks hun beste nieuwe auto’s mogen nomineren. De verkiezing werd in 2003 in het leven geroepen en wordt wereldwijd gezien als de maatstaf binnen de auto-industrie.

2x titelkandidaat

Dit jaar sprak de jury overtuigend haar waardering uit voor de EV9. Het is de eerste full-size elektrische SUV met drie zitrijen die in twee categorieën - World Car of the Year en World Electric Vehicle - is genomineerd en tot de laatste drie titelkandidaten behoort. De uiteindelijke winnaars worden op 27 maart bekendgemaakt tijdens de World Car Awards-ceremonie, die wordt gehouden op de New York International Auto Show (NYIAS).

De mogelijke dubbele overwinning voor de EV9 dit jaar, zou opnieuw een belangrijke mijlpaal betekenen voor Kia. In 2020 en 2023 waren respectievelijk de Kia Telluride en Kia EV6 GT de grote winnaars tijdens de World Car Awards.

Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.