Breukelen,
12
januari
2024
|
12:01
Europe/Amsterdam

Kia Europe verlengt partnership met League of Legends EMEA Championship

  • Kia voor zesde jaar op rij belangrijkste partner van grootste  e-sports-platform in EMEA
  • Eerste outdoor LoL-toernooi ter wereld krijgt vervolg in 2024
  • League of Legends EMEA Season Finals 2024 wordt gehouden in München
Samenvatting

Kia heeft de sponsoring van het League of Legends EMEA Championship (LEC) als Main Automotive Partner voor het zesde achtereenvolgende jaar verlengd. De samenwerking is bevestigd tot 2026. E-sports is de snelst groeiende sport ter wereld en League of Legends is momenteel 's werelds meest bekeken e-sport-competitie. 

Het LEC seizoen 2024 gaat officieel van start op 13 januari in de Riot Games Arena in Berlijn. De League of Legends EMEA Season Finals vindt eind augustus plaats in München. Het Nederlandse hoogtepunt vorig jaar was het eerste outdoor LoL-toernooi ter wereld waarbij deelnemende teams met elkaar streden om een volledig verzorgde trip inclusief de felbegeerde tickets voor de LEC-seizoensfinale. Vanwege het grote succes van het event vorig jaar zet Kia Nederland het toernooi ook dit jaar op de agenda. 

Kia is vanaf dit seizoen eveneens actief betrokken bij drie LEC-prijzen die worden uitgereikt aan de meest opvallende spelers van elke divisie: het Kia All-Pro Team, Kia Player of the Game en de Kia MVP (most valuable player). 

“We zijn verheugd met de verlengde samenwerking met het League of Legends EMEA Championship, de maatstaf in de wereld van e-sports”, zegt David Hilbert, Marketing Director bij Kia Europe. “We kijken ernaar uit om de komende jaren meer unieke ervaringen te bieden aan alle fans.”

“Dit wordt het zesde jaar dat Kia hoofdpartner van de LEC is en we zijn heel blij met wat we tot nu toe samen hebben bereikt”, zegt Charlie Allen, Director of Commercial Partnerships EMEA bij Riot Games. “Bij onze samenwerking draait het niet alleen om de toewijding van Kia aan e-sports, maar vooral ook om het duurzame succes van de LEC als geheel. Door belangrijke partners als Kia kunnen we voorop lopen op het gebied van innovatie en creativiteit en onze fans leuke en plezierige ervaringen blijven bieden.”

Over League of Legends (LoL)  
League of Legends (LoL) is een teamgebaseerd strategiespel, voor het eerst gelanceerd in 2009, waarbij twee teams elkaars basis proberen te veroveren. De meest populaire game ter wereld wordt maandelijks door meer dan 100 miljoen mensen gespeeld. De LEC is een van de twaalf mondiale competities en heeft het hoogste competitieniveau in EMEA.

Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.