Breukelen,
21
januari
2023
|
11:00
Europe/Amsterdam

Kia Europe ook in 2023 hoofdpartner van League of Legends EMEA Championship

  • Kia Europe hernieuwt partnership voorafgaand aan nieuw seizoen
  • Nieuwe formats in 2023 waaronder een nieuwe Winter Split edition en  The LEC Season Finals
  • Seizoen start vandaag met Winter Split
Samenvatting

Kia Europe is ook in het nieuwe seizoen Main Partner van het League of Legends EMEA Championship (LEC). Het seizoen 2023 gaat dit weekend van start met een nieuwe Winter Split, die tot eind februari gaat duren. De verlengde, inmiddels 5 jaar durende samenwerking tussen de twee wereldmerken onderstreept de nieuwe merkstrategie van Kia Europe en is het resultaat van de inzet van het merk voor een meer sociale en milieubewuste toekomst. De visie van Kia en de technisch onderlegde LEC-fanbase vormen een ideale synergie en de League of Legends is daarbij een ontmoetingsplaats die verschillende generaties verenigt door een gemeenschappelijke interesse.

De openingswedstrijd van het seizoen vindt plaats op zaterdag 21 januari om 18:00 uur. G2 Esports speelt in de LEC Studio in Berlijn tegen EXCEL. De game is online te volgen op lolesports.com.

De inaugurele Winter Split van LEC bevat een nieuw in-split-format, compleet met een dubbele eliminatie-playoff. Deze wordt gevolgd door lente- en zomersplits die resulteren in de seizoensfinale van 2023, waarbij de winnende teams zich kunnen kwalificeren voor het Wereldkampioenschap dat dit jaar in Zuid-Korea wordt gehouden.

"We zijn verheugd om onze samenwerking met het League of Legends EMEA Championship, een van de grootste en snelst groeiende esports-platforms ter wereld, te verlengen", aldus Jason Jeong, President van Kia Europe. "We kijken ernaar uit om in 2023 als vaste sponsor opnieuw contact te maken met de esports-community en hen te helpen met innoveren."

“Kia is al vele jaren een consistente en betrouwbare partner van de LEC, dus we zijn blij dat het merk het partnership heeft verlengd”, aldus Eva Suarez, Head of Partnerships Esport EMEA. “We streven er voortdurend naar om te innoveren en onze fans de best mogelijke ervaringen te bieden. Ons partnership met Kia, een merk dat streeft naar innovatie in alles wat het doet, stelt ons in staat om de competitie naar een nog hoger niveau te tillen en onze volgers het hele seizoen door onvergetelijke ervaringen te bieden.”

Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.