Breukelen,
04
januari
2019
|
17:23
Europe/Amsterdam

Kia bereikt in lustrumjaar top 5 positie in Nederland

  • In vijfentwintig jaar naar top vijf bestverkochte merken in Nederland
  • Van Kia Sephia naar Niro Hybrid; al twee jaar op rij bestverkochte hybride van Nederland
  • Duurzame Kia e-Niro succesvol met meer dan 3.000 orders
  • Een record marktaandeel van 5,9%
Samenvatting

Kia is in 2018 vijfentwintig jaar actief op de Nederlandse markt. Een kwart eeuw succes, dat begon met de toenmalige Kia Sephia en in sneltreinvaart leidde naar zeer vooruitstrevende en duurzame modellen, zoals de nieuwe Ceed, de Niro Hybrid en de volledig elektrische e-Niro. Op dit moment behoort Kia tot de vijf bestverkochte automerken in Nederland.

Vijfentwintig jaar geleden introduceerde Kia de Sephia op de Nederlandse markt. Een middenklasser, die door zijn value for money direct al flink wat kopers overtuigde. Afgelopen jaren is Kia uitgegroeid tot een top 10 speler dankzij frisse modellen uitgerust met innovatieve technologieën en gemaakt van pure kwaliteit. In 2018 heeft Kia zich geplaatst op de vijfde plaats in de verkooplijsten met een marktaandeel van 5,9%, een absoluut record.

De enorme groei is mede te danken aan de Kia Niro Hybrid, die al twee jaar op rij de bestverkochte hybride auto van Nederland is. De compacte crossover met een 1,6-liter benzinemotor in combinatie met een krachtige elektromotor, vond al meer dan 10.000 keer een gelukkige eigenaar. Naast de Niro Hybrid beleefde ook de volledig elektrische Kia e-Niro een fantastisch debuut op de Nederlandse markt. Er zijn meer dan 3.000 reserveringen geplaatst voor deze elektrische crossover, die dankzij 4% bijtelling ook in 2019 erg aantrekkelijk is voor zakelijke automobilisten. Met de Niro-familie, die ook als Plug-In Hybrid beschikbaar is, laat Kia zien ook een sterke speler te zijn wanneer het gaat om duurzame mobiliteit.

Picanto benchmark A-segment

Naast de zeer succesvolle Niro vormt ook de meest compacte Kia, de Picanto, de benchmark in zijn klasse. De Kia Picanto is met 10.997 verkochte exemplaren de populairste auto in het A-segment. De Picanto overtuigt door zijn volwassen uitstraling, compact maar tegelijkertijd ruim interieur en de innovatieve uitrusting.

Top vijf dankzij succes op de zakelijke markt

Dankzij de bewezen kwaliteit en zeven jaar garantie weet Kia sinds jaar en dag particuliere kopers te overtuigen. Sinds 2012 behoort Kia voor het zevende opeenvolgende jaar bij particuliere autobezitters tot de drie populairste merken van Nederland.

Kia overtuigt ook zakelijke automobilisten met aantrekkelijke en zuinige modellen. Kia is daardoor doorgedrongen tot de vijf meest verkochte automerken van Nederland overall. Een toppositie die mede te danken is aan de nieuwe Kia Ceed, die na zijn introductie verkozen is tot finalist van de ‘Car of the Year’ verkiezing. Prachtige resultaten die een uitstekende basis vormen voor 2019 en de jaren daarna.