Breukelen,
01
september
2023
|
09:00
Europe/Amsterdam

Kia EV9 uitgeroepen tot Luxury Car of the Year 2024

  • Jury bestaande uit 27 Duitse journalisten verkoos de EV9 boven 8 concurrenten
Samenvatting

De Kia EV9, de nieuwe elektrische SUV van Kia met tot wel zeven zitplaatsen, is door de jury van de verkiezing ‘Duitse auto van het jaar 2024’ verkozen tot ‘Luxury Car of the Year 2024’. De grote elektrische SUV won in de luxe categorie met een vanafprijs van € 70.000 van 8 concurrenten die ook in de race waren.

De Kia EV9 is het tweede dedicated elektrische model van Kia dat is gebaseerd op het revolutionaire E-GMP platform. Hij treedt in de voetsporen van de baanbrekende EV6, de Europese Auto van het Jaar 2022. 

“De EV9 is het nieuwe topmodel van onze line-up en speelt een cruciale rol bij de transformatie van ons merk tot een toonaangevende aanbieder van elektrische mobiliteit. Met zijn buitengewoon variabele en ruime interieur, het opvallende design en de ultrasnelle laadtechnologie zet hij nieuwe normen in het SUV-segment”, zegt Won-Jeong Jeong, president van Kia Europe. “We zijn erg trots dat de EV9 al vóór hij op de markt is gebracht in Duitsland is uitgeroepen tot ‘Luxury Car of the Year 2024’. De award is een sterk signaal dat onze elektrificatiestrategie wordt erkend door experts uit de Duitse autowereld.”

De 27-koppige vakjury beoordeelde dit jaar in totaal 48 nieuwe modellen. 

De competitie is onderverdeeld in vijf categorieën: ‘Compact’, ‘Premium’, ‘Luxury’, ‘New Energy’ en ‘Performance’. De jury selecteert begin oktober de overall winnaar uit de vijf modellen die in hun klasse hebben gewonnen.

De eerste exemplaren van de Kia EV9 arriveren naar verwachting vanaf medio oktober in Nederland. 

De uitgebreide persinformatie over de nieuwe elektrische SUV is hier te vinden.

De prijslijst met technische gegevens is hier te downloaden.

Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.