Breukelen,
05
april
2024
|
17:21
Europe/Amsterdam

2024 CEO Investor Day: Kia presenteert vernieuwde roadmap op weg naar mondiaal leiderschap in elektrificatie

  • Kia met nieuwe roadmap in staat om proactief te reageren op onzekerheden in de mobiliteitswereld waaronder veranderingen in de EV-markt 
  • Uitbreiding van het EV-gamma met meer modellen en het aanbod van HEV-modellen aanscherpen om fluctuaties in de vraag naar elektrische modellen beter te managen 
  • Doel om in 2030 1,6 miljoen geëlektrificeerde voertuigen te verkopen, verdeeld over 15 modellen waaronder EV2, EV4 en EV5 
  • PBV’s gaan een sleutelrol spelen in de groei van Kia, met als doel om in 2030 een jaarvolume van 250.000 verkopen te realiseren met de modellen op basis van de nieuwe PV5 en PV7 
  • Kia gaat tot en met 2028 38 biljoen KRW investeren, inclusief 15 biljoen KRW voor toekomstige activiteiten 
  • Financiële vooruitzichten 2024: 101 tln aan inkomsten en 12 tln KRW aan operationele winst; operationele winstmarge van 11,9% bij een wereldwijde verkoop van 3,2 miljoen eenheden 
Samenvatting

Kia Corporation heeft vandaag tijdens de jaarlijkse CEO Investor Day in Seoul, Korea, informatie gedeeld over de updates van de toekomstige strategieën en financiële doelstellingen. Kia focust zich hierbij op het actualiseren van de vorig jaar aangekondigde 2030-strategie als reactie op de onzekerheden in de mobiliteitswereld.

De strategie op middellange tot lange termijn is met name gericht op elektrificatie en PBV-activiteiten. Kia houdt vast aan een verwachte jaarlijkse verkoopdoelstelling voor 2030 van 4,3 miljoen exemplaren, waaronder 1,6 miljoen elektrische voertuigen (EV’s) en 2,48 miljoen geëlektrificeerde modellen. De omzetdoelstelling van 4,3 miljoen auto’s voor 2030 is 34,4 procent hoger dan de jaardoelstelling van het merk voor 2024 van 3,2 miljoen eenheden.

“Na onze succesvolle merkherlancering in 2021 versterken we nu onze wereldwijde bedrijfsstrategie om de introductie van een innovatief gamma van geëlektrificeerde modellen kracht bij te zetten en de transitie naar een aanbieder van duurzame mobiliteitsoplossingen te versnellen”, zegt Ho Sung Song, President & CEO van Kia. “Door effectief te reageren op veranderingen in de mobiliteitsmarkt en door op efficiënte wijze strategieën voor de middellange tot lange termijn te implementeren, versterkt Kia de betrokkenheid bij het welzijn van klanten, de mondiale samenleving en het milieu.”

De volledige, Engelstalige persinformatie betreffende de CEO Investors Day 2024 aangekondigde updates is hier te lezen. De uitgebreide presentatie van de plannen is hier te vinden.

Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.