Breukelen,
02
maart
2021
|
09:18
Europe/Amsterdam

Women’s World Car of the Year award voor nieuwe Kia Sorento

  • Hightech SUV van Kia Winnaar in categorie ‘Large SUV’ van 11de Women’s World Car of the Year Awards
  • Jury bestaat uit 50 vrouwelijke autojournalisten uit 38 landen
  • Sorento wint in navolging op XCeed en e-Soul in 2020
Samenvatting

De nieuwe Kia Sorento is verkozen tot ‘Women's World Car of the Year’ (WWCOTY) 2021 in de categorie ‘Large SUV’. Deze onderscheiding volgt op de twee WWCOTY-successen in 2020 voor de XCeed (Best Urban Car) en Soul EV (Best Green Car).

De jury maakt op 8 maart bekend welke van de 9 categorie-winnaars de overall winnaar is geworden. De jury van WWCOTY bestaat uit 50 vrouwelijke autojournalisten uit 38 landen, verdeeld over vijf continenten. De verkiezing werd 11 jaar geleden in het leven geroepen door journalist Sandy Myhre in Nieuw-Zeeland en heeft tot doel de beste auto's van het jaar te identificeren op basis van vaste principes. De Sorento was een van de drie auto's die op de shortlist stonden voor de categorie ‘Beste SUV’ en behaalde uiteindelijk de overwinning dankzij zijn uitstekende prestaties op het gebied van veiligheid, kwaliteit, prijs, design, rijdynamiek en impact op het milieu.

De Sorento is het eerste model dat is gebaseerd op de nieuwe middelgrote SUV-architectuur van Kia en beschikt over ultramoderne geëlektrificeerde aandrijflijnen. Daarmee zijn het brandstofverbruik en de emissies verder verlaagd en de overall prestaties verhoogd ten opzichte van die van zijn voorganger en rivalen. Het nieuwe platform maakte een extra grote carrosserie mogelijk om zo de interieur- en bagageruimte te maximaliseren. Dit maakt de Sorento tot een van de meest veelzijdige en ruime SUV's met drie zitrijen.

"We zijn vereerd dat we wederom een prijs mogen ontvangen van de deskundige jury van Women’s World Car of the Year", aldus Jason Jeong, President bij Kia Europe. "Dit is een welkome onderscheiding voor een onze belangrijkste modellen. Onze designers, engineers en productteams hebben hard gewerkt om de Sorento tot een leider van het SUV-segment te maken. Deze nieuwste onderscheiding onderstreept ook onze sterke positie op de Europese markt."

Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.