Breukelen,
11
januari
2022
|
15:24
Europe/Amsterdam

Sjoerd Knipping benoemd tot Vice President of Marketing and Product

  • Nieuwe divisie ‘Marketing and Product’ is opgericht om strategische langetermijnplannen van Kia op elkaar af te stemmen
Samenvatting

Sjoerd Knipping, die begin 2021 toetrad tot het team van Kia Europe, is gepromoveerd tot Vice President van de nieuwe divisie ‘Marketing and Product’. Deze divisie verenigt twee afdelingen, met als doel de strategische langetermijnplannen van Kia op het gebied van duurzame, elektrische mobiliteit te realiseren.

Knipping heeft meer dan twee decennia aan ervaring, waarvan 10 jaar opgebouwd bij Kia. In januari 2021 begon hij bij Kia Europe als Director for Product and Planning, en was hij mede verantwoordelijk voor het uitzetten van de productstrategie van Kia in Europa. Bij Kia Nederland heeft hij verschillende marketing- en salesfuncties bekleed, waaronder die van Commercieel Directeur.

Knipping gaat in zijn nieuwe functie het marketing- en productteam leiden en gaat zich richten op de afstemming tussen de marketingstrategie en de line-up van elektrische modellen. De eerste dedicated elektrische Kia, de EV6, is zeer goed ontvangen en is de vaandeldrager van de plannen van Kia om tegen 2035 in Europa alleen nog volledig elektrische auto’s aan te bieden.

Sjoerd Knipping over zijn promotie: "Ik ben verheugd dat ik deze prachtige kans heb gekregen om de toekomst van het merk Kia de komende jaren helpen vorm te geven. Kia loopt voorop in de verschuiving naar e-mobiliteit. We willen het recente momentum voortzetten met veel nieuwe producten en ons ontwikkelen tot leider in duurzame mobiliteitsoplossingen.”

Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.