Breukelen,
15
juni
2020
|
09:00
Europe/Amsterdam

Nederland valt voor de Kia ProCeed

  • Sportieve en royale shooting brake al 1.000 keer geleverd
  • Interessante cijfers achter het succes
Samenvatting

De Kia ProCeed doet het goed in ons land. De sportieve, ruime en luxe shooting brake heeft sinds zijn introductie vorig jaar niet alleen de jury’s van de iF en Red Dot designawards overtuigd; hij heeft inmiddels ook de harten van 1.000 Nederlanders gestolen. De verkoopcijfers verstrekken interessante inzichten.

De sportiefste telg uit de Ceed-familie heeft het afgelopen jaar veel bewondering geoogst bij autominnend Nederland. Het succes van de shooting brake laat zich goed verklaren: de ProCeed combineert het design en de dynamiek van een sportieve auto met de royale ruimte en praktische eigenschappen van een stationwagon. Met zijn rijke standaarduitrusting, een waslijst aan hightech features en aantrekkelijke prijzen is hij begeerlijk én bereikbaar.

Zeer compleet en ‘Business Approved’

De lage operationele kosten zorgen voor aantrekkelijke leasetarieven. De ProCeed is dan ook met name bij zakelijke rijders erg geliefd. Meer dan 80% van de in Nederland verkochte exemplaren wordt zakelijk gereden. Leaserijders kozen daarbij en masse voor de ‘Business Approved’-versie van Kia, de GT-Line. Deze zeer rijk uitgeruste versie is er al vanaf € 30.995,-* of een netto bijtelling vanaf € 207,-** per maand. Voor deze bedragen is de ProCeed standaard onder meer voorzien van een breedbeeld 10,25 inch infotainment- en navigatiesysteem met UVO Connect en Kia Live Services, een achteruitrijcamera, een 12,3 inch digitaal en interactief instrumentencluster, dual zone climate control, verwarmde en met suède beklede sportstoelen en stuurwielverwarming. Aan de buitenkant is hij herkenbaar door de 17” lichtmetalen GT-Line velgen, dubbele uitlaatsierstukken en full LED-koplampen.

Gewilde opties: schuif-/kanteldak en automaat

Andere opvallende cijfers? Meer dan 60% van de Nederlandse ProCeed-rijders heeft gekozen voor het panoramische, elektrisch bedienbare schuif-/kanteldak. Niet gek, gezien de relatief geringe meerprijs van € 795,-. Meer dan 50% van de in Nederland verkochte ProCeeds is uitgerust met de zeventraps DCT-automaat. De 1.4 T-GDi is ook populair; 70% van de ProCeed-rijders koos voor deze motorisering met 140pk en 242 Nm koppel. De top 3 van meest verkochte kleuren bestaat uit Deluxe White, Black Pearl en Dark Penta Metal.

De ProCeed maakt deel uit van de Ceed-familie, de meest succesvolle modellenlijn van Kia die nu meer keuze biedt dan ooit tevoren. Naast de sportieve ProCeed shooting brake levert Kia ook de Ceed, Ceed Sportswagon en de XCeed, een sportieve crossover die het beste van een hatchback en een SUV combineert.

*) Consumentenadviesprijs inclusief kosten rijklaarmaken bestaande uit: het transporteren, reinigen en poetsen van de auto, de kentekenplaten, handling- en adminstratiekosten, recyclingbijdrage, legeskosten, kosten tenaamstelling, een modelspecifieke mattenset en een veiligheidshamer.

**) Genoemde netto bijtelling per maand is gebaseerd op 37,35% inkomstenbelasting en een fiscale waarde van €30.150,-.

Kia Motors Nederland
Kia is een stabiel top 10-merk in Nederland. In 2019 behaalde Kia het 3e beste resultaat in Nederland ooit met 25.260 registraties.

Kia Motors Europe
Kia Motors Europe is de Europese verkoop-, marketing- en servicetak van Kia Motors Corporation. Het Europese hoofdkantoor, gevestigd in Frankfurt (Duitsland), is verantwoordelijk voor 32 landen.

Kia Motors Corporation
Kia Motors Corporation – fabrikant van kwalitatief hoogwaardige auto’s – werd in 1944 opgericht en is de oudste autofabrikant van Korea. Kia produceert jaarlijks meer dan 3 miljoen auto’s in 14 productie- en assemblagefabrieken in 5 landen. Deze auto’s worden verkocht en onderhouden door een netwerk van distributeurs en dealers in 180 landen. Vandaag de dag biedt Kia werk aan meer dan 51.000 werknemers en de onderneming realiseert een jaaromzet van meer dan $47 miljard. Het merk is hoofdsponsor van het Australian Open. Kia is een officiële automotive partner van de FIFA, het overkoepelende orgaan van de FIFA World CupTM, en officieel partner van de UEFA Europa League: ’s werelds grootste professionele voetbalcompetitie. De merkslogan van Kia Motors Corporation – "The Power to Surprise" – staat voor de wereldwijde inzet van Kia om iedereen te verrassen met het leveren van opwindende en inspirerende ervaringen die alle verwachtingen overtreffen.