Breukelen,
10
februari
2023
|
20:11
Europe/Amsterdam

Kia wéér bovenaan J.D. Power-ranglijst

Samenvatting

Kia staat voor het derde achtereenvolgende jaar aan de top van de ranglijst voor volumemerken in de J.D. Power 2023 U.S. Vehicle Dependability Study. Naast de overall beste score stond Kia ook in de segmenten compacte auto (Forte), middelgrote auto (Optima) en compacte SUV (Sportage) bovenaan de ranglijst van auto’s met de minste problemen in de afgelopen drie jaar.

"De nieuwste onderscheidingen van J.D. Power bevestigingen onze toewijding aan het ontwikkelen van betrouwbare auto’s. Drie jaar op rij uitgeroepen worden tot het beste volumemerk spreekt boekdelen, aangezien onze klanten achter onze producten staan op basis van hun eigen ervaring,” zegt Sean Yoon, President and CEO van Kia North America en Kia America.

De sectorbrede studie van J.D. Power richt zich op problemen die de eerste eigenaren van drie jaar oude voertuigen in de voorgaande twaalf maanden hebben ondervonden. De algehele betrouwbaarheid wordt vervolgens bepaald door het aantal ervaren problemen per 100 voertuigen (PP100).

Een lage score weerspiegelt hierbij een hoge mate van betrouwbaarheid. De studie van dit jaar is gebaseerd op 30.062 ingevulde enquêtes en omvat data met betrekking tot de prestaties van auto’s van modeljaar 2020 op het gebied van kwaliteit, vervanging van onderdelen en aantrekkingskracht.

“J.D. Power verzamelt tienduizenden reviews van geverifieerde eigenaren. Ook dit jaar kwamen Kia-rijders met de hoogste kwaliteitsbeoordelingen,” zegt Doug Betts, President, Global Automotive Division bij J.D. Power. “De overall onderscheiding als meest betrouwbare volumemerk voor het derde jaar op rij en de segmentoverwinningen voor de Kia Sportage, Forte en Optima, toont aan dat Kia luistert naar klanten en structureel auto’s met een hoge kwaliteit bouwt.”

Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.