Breukelen,
22
maart
2022
|
08:59
Europe/Amsterdam

Kia-verkopen fors gestegen in gedaalde Europese markt

  • Sterke start voor Kia in Europese markt die met 6,7% is gedaald
  • Verkopen stegen in februari tot 39.149 eenheden, 24,8% meer ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar 
  • Europees marktaandeel in februari gestegen naar 4,9%, en nummer 1 positie in Nederlandse markt
Samenvatting

Kia heeft in februari een Europees marktaandeel behaald van 4,9%, een stijging van 1,2% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar volgens de nieuwe gegevens die zijn vrijgegeven door de ACEA. De resultaten in februari, de maand waarin Kia met een marktaandeel van 10,9% de nummer 1 in Nederland was, volgden op een al sterke start in januari. In de eerste twee maanden van dit jaar is het Europese marktaandeel van het merk gestegen met 1,4% tot een indrukwekkende 5,3%.

Het aantal registraties van Kia in de EU, EFTA en het VK bereikte vorige maand 39.149 eenheden, een stijging van 24,8% vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Kia heeft tot dusver in 2022 in totaal 86.286 auto’s verkocht, een stijging van 32%. Het merk behaalde deze hoge prestaties in een Europese personenautomarkt die met 6,7% daalde, en in februari de laagste verkoopcijfers liet zien sinds de ACEA de verkoopstatistieken bijhoudt. Hoewel veel autofabrikanten nog steeds te maken hebben met problemen in de toeleveringsketen als gevolg van tekorten aan halfgeleiders, heeft Kia vertragingen in de productie juist weten te voorkomen.  

Jason Jeong, President van Kia Europe, over de positieve resultaten: “Januari en februari waren zeer goede maanden voor Kia. Nu de brandstofprijzen blijven stijgen, zijn meer Europeanen dan ooit geïnteresseerd in onze bekroonde line-up van geëlektrificeerde modellen. Met onder meer de onlangs tot Car of the Year 2022 uitgeroepen EV6, de uitstekend ontvangen nieuwe Sportage met Hybrid en Plug-in Hybride powertrains en de aanstaande introductie van de geheel nieuwe Niro hebben wij er alle vertrouwen in om de uitstekende resultaten voort te zetten.”

# # #

Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.