Breukelen,
23
juni
2022
|
18:53
Europe/Amsterdam

Kia Picanto is Occasion van het Jaar 2022

Samenvatting

De Kia Picanto is uitgeroepen tot Occasion van het Jaar 2022. Dit werd vandaag bekendgemaakt op het AM Remarketing Event van Automobiel Management en Automotive

De Picanto volgt de Volkswagen Golf op, die er vorig jaar met de prijs vandoor ging. De overdraagbare fabrieksgarantie van 7 jaar en 150.000 kilometer waren, samen met aspecten als het design, de hoge restwaardes en korte statijden bij de dealer voor de jury van doorslaggevend belang om de Picanto in 2022 de prijs toe te kennen.

Onafhankelijke jury

Het is de tweede keer dat een model van Kia wordt uitgeroepen tot Occasion van het Jaar. In 2013 won de Sportage de prijs. Bovendien wint Kia voor de tweede keer op rij een belangrijke automotive-award want vorig jaar werd de Kia Niro uitgeroepen tot Zakenauto van het Jaar. De award is een initiatief van vakblad Automobiel Management en wordt elk jaar toegekend door een onafhankelijke vakjury. De jury bestaat uit vertegenwoordigers uit de wereld van de vakhandel, autoveilingen, taxateurs en occasionportals. Gekeken wordt onder meer naar het online zoekgedrag van consumenten en het aantal ‘clicks’ dat een auto ontvangt. Daarnaast wegen ook factoren als garantievoorwaarden, prijsontwikkelingen, exportcijfers van de verschillende modellen en aantallen stadagen mee in de beoordeling.

Geen risico

‘De Picanto valt bij de jury op met zijn 7 jaar garantie. Dat is niet alleen voor de particulier een duidelijk koopargument, ook autobedrijven profiteren hiervan. Het autobedrijf loopt met de inkoop van jonge Picanto’s namelijk geen risico. Daarnaast roemt de jury de Picanto vanwege zijn volwassen verschijning en de professionele dealerorganisatie. Ook uit de data blijkt dat de Picanto een populaire auto is. Hier willen we in het bijzonder de lage exportcijfers benoemen, een teken dat Picanto’s die vrijkomen in Nederland blijven,’ zo valt in het juryrapport te lezen.

Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.