Breukelen,
08
februari
2022
|
13:41
Europe/Amsterdam

Kia nodigt startups uit voor nieuwe editie van ZER01NE Accelerator

  • Succesvol programma omvat 38 projecten, verdeeld over zeven verschillende development-thema's
  • Startups kunnen zich opgeven tot 7 maart 
Samenvatting

De Hyundai Motor Group start vandaag met het 2022-seizoen van haar ZER01NE Accelerator, een open innovatieplatform met focus op samenwerkingen tussen startups en onder meer Kia Corporation. Met dit programma wil de Groep waardevolle startups ontdekken en succesvolle partnerships aangaan om innovatieve technologieën te verkennen.

Geïnteresseerde startups kunnen zich aanmelden voor één van de 38 projecten die zijn onderverdeeld in zeven hoofdthema's: autotechnologie, in-car UX, laadtechnologie, mobiliteitsdiensten, slimme logistiek, slimme constructie en materialen. 

De ontwikkelingsafdelingen binnen de Groep zijn direct betrokken bij de beoordeling en werving van de kandidaten, die zich kunnen opgeven tot 7 maart. Eind april wordt bekend gemaakt welke startups zijn geselecteerd. De deelnemende startups krijgen vervolgens een projectontwikkelingsbudget en kunnen ook in aanmerking komen voor eventuele investeringen.

Sinds de Groep de ZER01NE Accelerator in 2018 introduceerde, hebben al 125 teams binnen de verschillende dochterbedrijven samengewerkt met 96 startups aan 80 samenwerkingsprojecten. Inmiddels heeft de Groep al aandelen verworven in 51 van deze startups.

Meer informatie over de ZER01NE Accelerator is te vinden op de officiële website.

Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.