Breukelen,
14
februari
2019
|
17:47
Europe/Amsterdam

Kia Motors Nederland B.V. benoemt Tim den Besten tot EV Brand Manager

Samenvatting

Per 1 februari 2019 is Tim den Besten benoemd tot EV Brand Manager bij Kia Motors Nederland B.V. Tim is sinds 2015 werkzaam bij Kia en heeft ruime ervaring opgedaan in Product Marketing. De functie van EV Brand Manager is een nieuwe functie binnen Kia en valt onder de afdeling Business Strategy & Product Marketing.

Kia behoort momenteel tot één van de snelst groeiende merken in Nederland. “Kia heeft in 2018 een top-5 positie bereikt met het hoogste marktaandeel in de 25‑jarige geschiedenis van Kia in Nederland”, aldus Ruben Keuter, Manager Business Strategy & Product Marketing. “Om in te spelen op toekomstige marktontwikkelingen en klaar te zijn om onze ambities richting 2025 waar te maken, hebben wij besloten om een nieuwe functie te creëren in de vorm van EV Brand Manager.”

Volgens de elektrificatiestrategie heeft Kia in 2025 in totaal zestien modellen met elektrische aandrijving geïntroduceerd: vijf hybrides, vijf plug-inhybrides, vijf volledig elektrische auto’s en ook een gloednieuwe brandstofcelauto (FCEV).

“Een geweldige uitdaging om geëlektrificeerde producten en aanvullende relevante diensten te mogen ontwikkelen”, zegt Tim den Besten. “Met de komst van de e‑Niro eind 2018 vervolgt Kia haar groei, met name in de zakelijke markt. In 2018 heeft een succesvol reserveringssysteem geleidt tot 3.000 reserveringen. We zijn inmiddels begonnen met de uitlevering en verwachten in het eerste kwartaal al een kleine 1.000 e‑Niro’s te kunnen afleveren. Ik kijk er naar uit om de berijder te kunnen voorzien van waardevolle services en we zullen daarvoor diverse partnerships aangaan. Hierover binnenkort meer.”