Breukelen,
22
juni
2020
|
09:00
Europe/Amsterdam

Kia lanceert UVO Connect ‘Phase II’ met veel nieuwe features en online diensten

  • Accuratere navigatie, ‘Last Mile Navigation’ via augmented reality
  • Nieuwe User Profile Transfer en cloud-based diensten van de beste providers
Samenvatting

Kia Motors komt met een grote update van UVO Connect. Het vernieuwde ‘Phase II’-systeem biedt een groot aantal nieuwe features en online diensten en werkt op basis van extra nauwkeurige data van de beste data-providers. UVO Connect ‘Phase II’ wordt in de loop van dit jaar uitgerold in Europa.

UVO Connect ‘Phase II’ biedt gebruikers verschillende nieuwe voordelen, zoals nauwkeurigere reistijden, 'last-mile'-navigatie-assistentie en een reeks functies en diensten die de connectiviteit en bruikbaarheid verder verhogen. De nieuwe features zijn toegankelijk via de vernieuwde UVO-smartphone-app of het infotainmentsysteem.

Extra nauwkeurige verkeersinformatie

Een van de handigste functies van het vernieuwde UVO Connect is ‘Online Navigation’. Deze service maakt gebruik van cloud-gebaseerde verkeersgegevens (realtime en historisch) om beter te kunnen voorspellen. Het resultaat: een nog nauwkeuriger beeld van reistijden en geschatte aankomsttijden. Dit nieuwe systeem van Kia onderscheidt zich van conventionele navigatiesystemen, die alleen vertrouwen op de routeplanner van de auto en realtime verkeersinformatie om reistijden in te schatten.

Augmented ‘Last Mile Navigation’

Het nieuwe 'Last Mile Navigation' helpt Kia-rijders bij het verder navigeren naar de eindbestemming, nadat ze hebben geparkeerd en hun auto hebben achtergelaten. Deze geavanceerde functie is de ideale oplossing voor bijvoorbeeld navigatie in steden waar parkeergarages vaak op enige afstand van winkels, cafés en restaurants liggen.

Zodra de motor is uitgezet, stuurt het systeem een push-melding naar de UVO-app op de smartphone van de gebruiker als de eindbestemming zich bevindt op een afstand tussen 200 meter en 2 kilometer. Met de app hebben gebruikers naadloos toegang tot Google Maps om hun reis te voet te vervolgen. De app biedt ook een augmented reality-functie, ‘AR Guidance’, die de camera van de smartphone opent en het navigatiebeeld combineert met richtingspijlen in augmented reality.

Overzetten van profielen

De vernieuwde UVO-app biedt ook het geavanceerde ‘User Profile Transfer’ waarmee Kia-rijders gemakkelijk hun gebruikersprofiel kunnen inzien en veranderen via hun smartphone. Dit geldt onder meer voor de instellingen van de radio, het navigatiesysteem en de Bluetooth-verbinding. Bij het starten van de auto wordt de gebruiker automatisch begroet met hun voorkeursinstellingen, wat tijd bespaart en de rit aangenamer maakt. Het nieuwe systeem kan ook een back-up maken van de voorkeursinstellingen en deze via de cloud van de ene Kia naar de andere overzetten. Deze feature is extra handig voor bijvoorbeeld fleetowners, of gezinnen met meer dan één Kia en die regelmatig wisselen van auto.

Valet Parking Mode en cloud-data van ‘best-in-class’ providers

Een interessante nieuwe functie die wordt ontwikkeld voor UVO Connect Phase II is de ‘Valet Parking Mode’. Met deze feature kunnen eigenaren hun Kia op afstand monitoren wanneer hij door iemand anders wordt bestuurd en kan het systeem worden vergrendeld om persoonlijke gegevens, zoals navigatiebestemmingen te beschermen. De eigenaar heeft via de UVO-app onder meer inzicht in de locatie, reistijd, rijafstand en topsnelheid van de auto, wanneer deze door een ander wordt gereden.

Voor de Kia Live Services gaat het nieuwe Phase II UVO Connect putten uit de data van een breder scala van 'best-in-class' providers, voor nog nauwkeurigere informatie. In plaats van beperkt te zijn tot één dataprovider, zal Kia Live Services de data van een reeks gespecialiseerde providers samenbrengen voor onder meer verkeers- en parkeerinformatie, actuele brandstofprijzen, beschikbare EV-oplaadpunten en weersvoorspellingen. In een aantal landen kan met het systeem ook online worden gezocht naar POI’s en flitspaalinformatie.

De eerste Europese Kia-modellen die de nieuwe UVO Phase II-features krijgen, worden in de loop van 2020 geïntroduceerd, in lijn met geplande modeljaarupdates.

download

Kia Motors Nederland
Kia is een stabiel top 10-merk in Nederland. In 2019 behaalde Kia het 3e beste resultaat in Nederland ooit met 25.260 registraties.

Kia Motors Europe
Kia Motors Europe is de Europese verkoop-, marketing- en servicetak van Kia Motors Corporation. Het Europese hoofdkantoor, gevestigd in Frankfurt (Duitsland), is verantwoordelijk voor 32 landen.

Kia Motors Corporation
Kia Motors Corporation – fabrikant van kwalitatief hoogwaardige auto’s – werd in 1944 opgericht en is de oudste autofabrikant van Korea. Kia produceert jaarlijks meer dan 3 miljoen auto’s in 14 productie- en assemblagefabrieken in 5 landen. Deze auto’s worden verkocht en onderhouden door een netwerk van distributeurs en dealers in 180 landen. Vandaag de dag biedt Kia werk aan meer dan 51.000 werknemers en de onderneming realiseert een jaaromzet van meer dan $47 miljard. Het merk is hoofdsponsor van het Australian Open. Kia is een officiële automotive partner van de FIFA, het overkoepelende orgaan van de FIFA World CupTM, en officieel partner van de UEFA Europa League: ’s werelds grootste professionele voetbalcompetitie. De merkslogan van Kia Motors Corporation – "The Power to Surprise" – staat voor de wereldwijde inzet van Kia om iedereen te verrassen met het leveren van opwindende en inspirerende ervaringen die alle verwachtingen overtreffen.