Kia is volgens Europese medewerkers een Great Place to Work®
- Uitgebreid onderzoek onder Europese werknemers resulteert in Kia als ‘Great Place to Work’
- Great Place to Work® is een wereldwijd, onafhankelijk certificaat
- Certificering geldt voor 13 Europese landen én het Europese hoofdkantoor
- Gemiddelde eindscore plaatst Kia in Europa in de top 20% van beste werkgevers wereldwijd
Kia is niet alleen een van de best verkochte automerken van Nederland, het merk behoort nu ook officieel tot de 20% beste werkgevers ter wereld. Het merk heeft namelijk erkenning gekregen als een ‘Great Place to Work’. Deze prestigieuze Europese certificering betreft niet alleen het Europese hoofdkantoor van Kia in Frankfurt, maar ook 13 Europese landelijke hoofdkantoren van het merk, waaronder Nederland. Van de Europese Kia-medewerkers die voor het onderzoek werden benaderd, beantwoordde maar liefst 85 procent de vragen in de enquête.
Great Place to Work® is een onafhankelijke organisatie die werkgevers helpt bij het creëren van een aantrekkelijke en positieve werkomgeving. De certificering is het resultaat van feedback van honderden Kia-medewerkers die vrijwillig aan het onderzoek deelnamen. Uit dat onderzoek blijkt dat gemiddeld 75% van de werknemers het werken bij Kia in Europa als positief waardeert. Met deze gemiddelde totaalscore behoort de Europese Kia-organisatie tot de top 20% van beste werkgevers wereldwijd.
“We zijn trots op deze certificering, omdat het onze continue focus en inspanningen benadrukt om van Kia in Europa een fijne, positieve werkgever te maken, die zich inzet voor de betrokkenheid en ontwikkeling van zijn mensen”, vertelt Francesco Mereu, Director Corporate Functions bij Kia Europe. “Door een werksfeer te creëren die is gebaseerd op vertrouwen, met getalenteerde, mondige en geïnspireerde medewerkers, zijn we één van de meest aantrekkelijke bedrijven geworden in duurzame mobiliteitsoplossingen.”
Inzicht in werktevredenheid
Het Great Place to Work® onderzoek is ontwikkeld volgens wetenschappelijke criteria om inzicht te geven in de dagelijkse werktevredenheid. Kia-medewerkers in heel Europa werden uitgenodigd om de enquête in te vullen. Daarin kwamen verschillende onderwerpen aan bod, zoals werksfeer, vertrouwen in het management, bedrijfsstrategie, het gevoel van trots om voor het bedrijf te werken, voordelen, faciliteiten en het gevoel van veiligheid.
Inspireren en stimuleren
Aangestuurd door zijn zogenaamde Plan S-strategie, is het de ambitie van Kia om het elektrificatieproces te versnellen en daarmee uit te groeien tot één van ‘s werelds toonaangevende EV-producenten. Deze nadrukkelijke focus op duurzaamheid, mobiliteit, elektrificatie, connectiviteit en autonoom rijdende auto’s inspireert niet alleen de klanten van Kia, maar stimuleert ook de werknemers van de onderneming om hun prestatie- en innovatie-ambities nog verder te vergroten.
Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.