Breukelen,
20
oktober
2022
|
09:19
Europe/Amsterdam

Kia EV6 laadt nog sneller bij koud weer

  • Preconditioning batterij nu ook beschikbaar voor EV6 van modeljaar 2022 
  • Nieuwe functie verkort oplaadtijd met tot wel 50%
  • Upgrade van navigatiesysteem – preconditioning start automatisch wanneer een DC-snellader is ingesteld als bestemming
Samenvatting

EV6-rijders van het eerste uur kunnen hun volledig elektrische crossover nu laten upgraden om nog sneller te kunnen opladen onder koudere omstandigheden. De preconditioning van de batterij, een functie die standaard is vanaf modeljaar 2023, is nu ook beschikbaar voor alle uitvoeringen van modeljaar 2022.

De Kia EV6 kan zijn batterij onder optimale omstandigheden in slechts 18 minuten van 10% tot 80% opladen, dankzij de ultrasnelle 800V-laadtechnologie. Bij lagere temperaturen kan dit langer duren. De preconditioning upgrade zorgt bij kouder weer dat de oplaadtijd met tot wel 50% kan worden verkort.

download

De upgrade omvat ook een aanpassing van het navigatiesysteem. Na de update kan de EV6 de batterij, indien zijn temperatuur lager is dan 21 graden en de resterende batterijcapaciteit groter is dan 24%, automatisch voorverwarmen wanneer de bestuurder een DC-snellader als bestemming in het navigatiesysteem instelt. De conditionering wordt automatisch gedeactiveerd wanneer de juiste batterijtemperatuur is bereikt.

Alexandre Papapetropoulos, Director Product and Pricing bij Kia Europe: “We zijn voortdurend op zoek naar manieren om onze producten te verbeteren, waardoor nu alle EV6-rijders kunnen profiteren van snelle oplaadtijden bij koud weer - vooral handig nu de temperaturen gaan dalen.”

Kia Nederland raadt EV6-rijders -die geïnteresseerd zijn in deze upgrade- aan, om dit kenbaar te maken bij de Kia-dealer voorafgaand aan een regulier werkplaatsbezoek.

Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.