Breukelen,
06
december
2022
|
15:55
Europe/Amsterdam

Kia EV6 GT schittert met ‘Ghetto trio’ op TikTok

  • Creatieve video van Ghetto Trio waarin de TikTok-sterren unieke features van de EV6 GT laten zien
  • Ghetto Trio bekend om gaming-achtige content, met meer dan 33 miljoen views
Samenvatting

Kia heeft samen met het Ghetto Trio, de populaire TikTok-sterren, unieke content gecreëerd om een nieuwe generatie gaming-savvy consumenten kennis te laten maken met de volledig elektrische EV6 GT. De video is nu live op het TikTok-kanaal van het Ghetto Trio te zien (@dem_bruddaz).

De video heeft als thema 'Mission: Find Your Friends' en staat bol van de opvallende, videogame-achtige moves van het beroemde trio, wiens video's  al meer dan 33 miljoen keer zijn bekeken en grote aanjagers zijn van de inmiddels legendarische 'video game in real life’-trend op TikTok.

In de video wordt de hoofdpersoon gevolgd tijdens zijn gamemissie waarbij hij de EV6 GT wil besturen en gebruik maakt van innovatieve features zoals Remote Smart Parking Assist en de slimme oplaadfunctie voor externe apparaten. De kijker wordt ook getrakteerd op de onmiskenbare choreografie van het Ghetto Trio.

“Met deze nieuwe campagne wil Kia een hele nieuwe generatie consumenten aanspreken”, zegt David Hilbert, Marketing Director bij Kia Europe. “Het was belangrijk om de voorkeuren van onze doelgroep te begrijpen en te respecteren, en daarom hebben we een merkintensieve benadering vermeden. In plaats daarvan hebben we voor een nieuwe creatieve stijl gekozen waarvan we weten dat die echt zal aanslaan en een enorm potentieel bereik heeft.”

Het nieuwe elektrische topmodel van Kia

De emissievrij rijdende EV6 GT is de krachtigste productieauto die Kia ooit heeft gemaakt. De ultrasportieve EV sprint met zijn dual-motor aandrijflijn in 3,5 seconden van 0 naar 100 km/u. De twee motoren produceren samen  585 pk (430 kW) en 740 Nm koppel. Het nieuwe topmodel is gebaseerd op het Electric Global Modular Platform (E-GMP) van Kia.

De EV6 GT combineert zijn indrukwekkende prestaties met een royale binnenruimte en een gestroomlijnd, op een coupé geïnspireerd cross-overdesign. Hij heeft een range van 424 km (WLTP gecombineerd) en beschikt over 800V-oplaadtechnologie, waarmee hij in slechts 18 minuten van 10 tot 80 procent kan worden opgeladen.

Kia rolt zijn 'Plan S'-strategie voortvarend uit en lanceert tegen 2027 in totaal 14 volledig elektrische modellen. De eerstvolgende EV die Kia op de markt brengt, is de EV9 (2023). De grote elektrische SUV van Kia staat eveneens op het Electric Global Modular Platform (E-GMP) van het merk en luidt een nieuw tijdperk in van geavanceerde, hightech, duurzame mobiliteit

Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.