Breukelen,
31
januari
2022
|
16:35
Europe/Amsterdam

Kia Europe versterkt managementteam om Europese groei te versnellen

  • Innovatieve en geëlektrificeerde line-up en nieuwe merkstrategie resulteren in groeiende marktaandelen en merkbekendheid
  • Alexandre Papapetropoulos is nieuwe Director of Product and Pricing
  • David Hilbert van Kia UK wordt Marketing Director in Frankfurt
Samenvatting

Kia Europe versterkt het managementteam in Frankfurt met twee nieuwe sleutelrollen. Alexandre Papapetropoulos heeft de rol van Director of Product and Pricing op zich genomen, terwijl David Hilbert het team komt versterken als Marketing Director. Beide benoemingen zijn belangrijke stappen om de groei van Kia in Europa verder te versnellen.

Papapetropoulos heeft tijdens zijn succesvolle carrière in een aantal Europese markten gewerkt voor meerdere luxe en volumemerken, op het gebied van productstrategie- en marketing. In de drie jaar die hij inmiddels bij Kia werkt, heeft Papapetropoulos een grote bijdrage geleverd aan de transformatie van de productplanning en heeft hij een nieuw team opgericht dat zich focust op connectiviteit en innovatie. In zijn nieuwe rol als Director of Product and Pricing gaat hij zich bij Kia Europe richten op de upstream- en downstreamfasen van productontwikkeling en productmanagement. Dit omvat ook productplanning, productmarketing en prijsstelling, waarbij zijn technische expertise de ontwikkeling van gamma breed inzetbare technologieën zal verbeteren.

David Hilbert, de nieuwe Marketing Director van Kia Europe, brengt achttien jaar aan automotive marketingervaring mee vanuit zijn verschillende rollen in de automotive sector. Hij trad in 2016 in dienst bij Kia UK als Marketing Director en was daar verantwoordelijk voor marketing en communicatie, product en de productie planning, de marketing programma’s en de MECA* strategie. Hilbert heeft een belangrijke rol gespeeld in het succesverhaal in de UK, met als mijlpaal het record marktaandeel van 5% in 2021. Als Marketing Director voor Kia Europe houdt Hilbert toezicht op het pan-Europese marketingteam dat verantwoordelijk is voor de merk- en strategische ontwikkeling, marketingcommunicatie, de digitale transformatie, social media, pers en de corporate communicatie.

Sjoerd Knipping, Vice President Marketing en Product van Kia Europe: “We zijn verheugd om twee gewaardeerde collega's te verwelkomen in hun nieuwe functies in zo'n opwindende tijd voor Kia Europe. We hebben ambitieuze plannen en Alexandre en David zijn meer dan welkom om het managementteam te ondersteunen bij het maximaliseren van het potentieel van ons merk.”

*MECA: Mobility, Electrification, Connectivity and Autonomous

Vlnr: David Hilbert, Alexandre Papapetropoulos

Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.