Breukelen,
27
mei
2021
|
10:00
Europe/Amsterdam

Kia en UEFA Foundation doneren samen duizenden voetbalschoenen aan kindvluchtelingen

  • ‘UEFA Europa League Trophy Tour, driven by Kia’ heeft meer dan 3.000 paar voetbalschoenen opgebracht voor Syrische kindvluchtelingen
  • #LiftYourDream-campagne met Robin van Persie moedigde fans van alle leeftijden en achtergronden aan om hun dromen en liefde voor voetbal te delen
Samenvatting

Kia Corporation en de UEFA kijken samen terug op een zeer succesvolle 2021 ‘UEFA Europa League Trophy Tour, Driven by Kia’. De tour van dit jaar was de finale van een indrukwekkend driejarig partnership, waardoor kinderen uit heel Europa legendarische spelers konden ontmoeten en de felbegeerde UEFA Europa League-trofee van dichtbij konden bekijken. De tour stond ook in het teken van duizenden Syrische kindvluchtelingen die dankzij de inspanningen van fans en spelers een nieuw paar voetbalschoenen hebben gekregen.

Sinds het begin van de tour in 2018 hebben Kia en de UEFA Foundation for Children meer dan 3.000 paar voetbalschoenen ingezameld en gedoneerd aan kinderen in het vluchtelingenkamp Za’atari in Jordanië. De twee partners hebben het kamp daarnaast ook voorzien van de benodigde uitrusting om het spel te kunnen spelen. Dankzij dit programma kunnen kinderen voetballen, vrienden maken en zelfvertrouwen ontwikkelen, ondanks de extreem uitdagende omstandigheden waarin ze zich bevinden.

“Toen de UEFA Europa League Trophy Tour in 2018 begon, was het ons doel om jonge Syrische vluchtelingen te inspireren om hun dromen na te jagen. Drie jaar later zijn we enorm trots dat we dat mogelijk hebben gemaakt'', aldus Artur Martins, hoofd Kia Global Brand and Customer Experience Division. “We zijn iedereen die de Trophy Tour heeft gesteund dankbaar, want zonder alle hulp was dit allemaal niet mogelijk. Samen hebben we duizenden kinderen in staat gesteld de sport te spelen waar ze zo van houden."

Geheel in lijn met ‘Movement that Inspires’, de nieuwe slogan van Kia, stond de Europa League Trophy Tour dit jaar in het teken van #LiftYourDream. De campagne is ontwikkeld voor mensen over de hele wereld om via platforms zoals TikTok, Instagram en Facebook hun dromen te delen en anderen te inspireren om hetzelfde te doen.

Kia riep opnieuw de hulp in van zes oud-voetballers - Robin van Persie, Michael Ballack, Luis García, Massimo Ambrosini, Andrey Arshavin en Vladimír Šmicer. De succesvolle carrière van deze Trophy Tour-ambassadeurs is een grote inspiratiebron voor fans over de hele wereld.

Dromen najagen

Het was Van Persie die als 2021 Trophy Tour Hero Ambassador de #LiftYourDream-campagne lanceerde door zijn eigen jeugddroom te delen: het winnen van de UEFA Europa League. Hij maakte zijn droom waar in 2002 en heeft vele anderen geïnspireerd om hun eigen dromen te delen en na te jagen.

"Het was geweldig om te zien dat zoveel fans meededen aan de #LiftYourDream-campagne en deelden wat hen inspireerde," aldus Van Persie. "Iedereen verdient de kans om zijn dromen waar te maken en met de steun van iedereen die meedeed, kunnen we de kinderen van het Za’atari Refugee Camp helpen."

De UEFA Europa League Trophy Tour heeft in zijn driejarig bestaan, ​​vanwege de COVID-19 pandemie, een drastische transformatie ondergaan, van een fysieke activatie naar een digitale. Ondanks de uitdagende omstandigheden is Kia doorgegaan met zijn campagne om voetbalschoenen te schenken aan jonge Syrische vluchtelingen. De inspanningen van dit jaar hebben meer dan 1.000 paar voetbalschoenen opgeleverd. De schoenen worden de komende maanden veilig afgeleverd, samen met een persoonlijk bericht van Van Persie.

Urs Kluser, algemeen secretaris van de UEFA Foundation: “De impact die de UEFA Europa League Trophy Tour in de afgelopen drie jaar heeft gehad, kan niet genoeg worden benadrukt. Het heeft hoop en kansen gegeven aan duizenden kinderen die anders niet over de juiste tools hadden beschikt. De tour heeft ook bewezen dat wanneer mensen samenkomen voor een gemeenschappelijk doel, er geweldige dingen kunnen gebeuren. We zijn heel trots op wat Kia heeft bereikt."

Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.

Bezoek voor meer informatie: nieuws.kia.nl.