Breukelen,
11
februari
2022
|
21:20
Europe/Amsterdam

Kia domineert J.D. Power 2022 betrouwbaarheidsonderzoek

  • Kia was in 2021 het beste volumemerk en is dit jaar overall nummer 1 van alle 32 onderzochte automerken
  • Sorento wint Top Vehicle Dependability Study Award in categorie Upper Midsize SUV
Samenvatting

Kia staat aan de top van de Amerikaanse J.D. Power 2022 Vehicle Dependability Study (VDS) als algemene leider van alle belangrijke automerken (volume en luxe). De Kia Sorento is uitgeroepen tot de beste auto in de categorie Upper Midsize SUV van het jaarlijkse betrouwbaarheidsonderzoek. 

De sectorbrede, Amerikaanse studie onderzoekt problemen die de oorspronkelijke eigenaren van drie jaar oude auto’s in de afgelopen 12 maanden hebben ondervonden. De algehele betrouwbaarheid wordt bepaald door het aantal ervaren problemen per 100 auto’s (PP100), waarbij een lage score een hoog kwaliteitsniveau weerspiegelt. Kia boekte de beste resultaten van alle onderzochte automerken, met een score van 145 PP100. Deze topscore in 2022 is een mooi vervolg op de behaalde resultaten in 2021 toen Kia het hoogste aantal J.D. Power Initial Quality-onderscheidingen ooit won.

Het onderzoek is gebaseerd op 29.487 ingevulde enquêtes en meet met name de kwaliteit van nieuwe technologieën en functies die momenteel beschikbaar zijn in nieuwe auto’s. De auto’s van de 32 deelnemende automerken zijn onderzocht op specifieke gebieden waaronder vervanging van onderdelen, software-updates, de aantrekkingskracht van de auto en slijtage.

- Einde -

Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.