Breukelen,
09
maart
2021
|
00:30
Europe/Amsterdam

Kia deelt beelden van EV6, eerste elektrische auto van nieuwe generatie

  • Eerste elektrische model op E-GMP-platform van Kia, met nieuwe EV-naamgeving
  • Onderscheidend silhouet met scherpe lijnen en hightech details
  • Nieuwe modelnamen voor volgende generatie elektrische auto’s
Samenvatting

Kia geeft vandaag de eerste officiële beelden vrij van de EV6, de eerste elektrische auto van het merk op het gloednieuwe Electric-Global Modular Platform (E-GMP). De EV6 (uit te spreken als ‘EVSIX’) is tevens de eerste Kia die is ontworpen volgens een nieuwe ontwerpfilosofie die de focus van het merk op elektrificatie belichaamt.

"De EV6 is het toonbeeld van zowel onze nieuwe purpose ‘Movement that inspires’, als onze nieuwe ontwerpfilosofie. Deze elektrische auto is ontwikkeld om klanten bij elke reis te inspireren door een instinctieve en natuurlijke ervaring te bieden en het dagelijks leven op eenvoudige, intuïtieve en geïntegreerde manier te verbeteren", zegt Karim Habib, Senior Vice President en Head of Kia Global Design Center. "Het is ons doel om gedurfde, originele en inventieve elektrische auto’s te creëren."

Nieuwe naamgeving voor volgende generatie elektrische auto’s

Als onderdeel van de recentelijk gelanceerde merkstrategie, komt Kia met een compleet nieuwe naamgeving voor de komende generatie elektrische auto’s. De nieuwe aanpak zorgt wereldwijd voor eenvoud en consistentie in de EV-nomenclatuur van Kia. De namen van de nieuwe dedicated elektrische modellen van Kia beginnen met het voorvoegsel 'EV', wat direct duidelijk maakt dat het gaat om een volledige elektrische Kia. Het tweede deel van de naam komt overeen met de positie van het model in de geheel nieuwe line-up.

De nieuwe Kia EV6 wordt in het eerste kwartaal van 2021 onthuld.

Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.

Bezoek voor meer informatie: nieuws.kia.nl.