Breukelen,
01
juni
2021
|
11:00
Europe/Amsterdam

Kia Creativity Drive stimuleert creativiteit van toekomstige generaties

  • Kia Creativity Drive is geïnspireerd op onderzoeken die aantonen dat creativiteit vanaf de kindertijd afneemt
  • Kia Hackathon brengt Kia-creatives, onderwijsexperts en innovators bij elkaar om creativiteit te stimuleren
  • Kia gaat Hackathon-uitkomsten implementeren en testen in Europa
  • Creativiteit brengt nieuwe ideeën en concepten, zoals de Kia EV6, tot leven
Samenvatting

Kia lanceert vandaag Creativity Drive; dit unieke initiatief staat voor de ambitie van Kia om creativiteit te promoten en te stimuleren. Kia werkt daarom samen met toonaangevende innovators, creatives en experts om creativiteit bij kinderen optimaal te ontwikkelen.

De inspiratie voor Creativity Drive komt voort uit verschillende recente onderzoeken die aantonen dat individuele creativiteit vanaf de kindertijd afneemt. Een rapport van Dr. George Land en Beth Jarman (namens NASA*) benadrukte onlangs dat de meeste volwassenen 96% minder creatief zijn dan vijfjarigen. Met name de manier waarop we worden onderwezen onderdrukt onze creativiteit naarmate we ouder worden.

Kia organiseerde daarom onlangs ‘The Kia Hackathon’, een tweedaags virtueel evenement met als hoofdvraag; hoe kunnen we ervoor zorgen dat in het onderwijs het stimuleren van creativiteit even belangrijk wordt gezien als het opbouwen van kennis? Gefaciliteerd door Hyper Island, de Zweedse specialisten op het gebied van transformatief leren, bracht het evenement creatives van Kia, onderwijsexperts en innovators samen om de vraag te beantwoorden.

De deelnemers werden opgesplitst in drie teams. Elk team werd geleid door een innovator die grenzen verlegd en creativiteit in het dagelijks leven toepast: Dr. Merritt Moore, een Amerikaanse professionele ballerina en kwantumfysicus; Lucy McCrae, een sciencefictionkunstenaar, filmmaker, uitvinder en body architect; en dr. Nelly Ben Hayoun, een bekroonde ontwerper, filmmaker, kunstenaar, spreker en onderzoeker. Gedurende twee dagen bespraken, debatteerden en ontwikkelden de teams hun ideeën voordat ze hun oplossingen presenteerden aan een jury die werd voorgezeten door Gregory Guillaume, Vice President van het Kia Design Centre Europe.

Van de drie visionaire oplossingen die de teams tijdens de Kia Hackathon presenteerden, was de sterkste even intuïtief als briljant. Het is gebaseerd op het simpele uitgangspunt dat onze onderwijssystemen primair proberen kinderen aan te leren om de juiste antwoorden op vaste vragen te kennen. In plaats daarvan suggereerde het team dat het aanmoedigen van kinderen om zelf vrijuit vragen te stellen een veel effectievere manier is om creativiteit te bevorderen. Dit uitgangspunt leidde het team naar een idee om kaarten te gebruiken om kinderen aan te moedigen om zelf meer vragen te stellen. Kia gaat samenwerken met creatieve partners en andere experts om dit idee te ontwikkelen en te implementeren met pilots in heel Europa.

Jason Jeong, President bij Kia Europe: “Kia gelooft in de kracht van innovatie, inspiratie en creativiteit. Dit zijn stuk voor stuk belangrijke onderdelen bij de ontwikkeling van duurzame mobiliteitsoplossingen. Met Creativity Drive willen we jonge mensen over de hele wereld ondersteunen om zo creatief mogelijk te zijn. Om de samenleving vooruit te helpen, geloven wij dat creativiteit weer moet floreren in de hoofden van toekomstige generaties”.

Creativity Drive van Kia komt kort na de herlancering van het merk, met een nieuw logo, een nieuwe slogan ‘Movement that inspires’ en de introductie van ‘Opposites United’, de geheel nieuwe designrichting. Juist dankzij creativiteit worden nieuwe ideeën en vernieuwende concepten, zoals de Kia EV6, tot leven gebracht. Technologische creativiteit stond centraal bij het ontwikkeling van de EV6. Met dit nieuwe model en alles wat nog komen gaat, wil Kia een ​​leidende positie in de toekomstige mobiliteitsindustrie verwerven.

Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.

Bezoek voor meer informatie: nieuws.kia.nl.