Breukelen,
22
november
2021
|
08:00
Europe/Amsterdam

Kia blikt vooruit op nieuwe Niro

  • Nieuwe generatie van bestverkochte auto van Nederland maakt debuut tijdens Seoul Mobility Show
  • Design van nieuwe Niro geïnspireerd door Habaniro concept uit 2019
Samenvatting

Kia geeft vandaag de eerste beelden van de geheel nieuwe Niro vrij. De volgende generatie van de bestverkochte auto van Nederland in 2020 én 2021 is ontworpen volgens 'Opposites United', de nieuwe designfilosofie van het merk. Geïnspireerd door de natuurlijke wereld, speelt de nieuwe Niro in op de wensen van milieubewuste consumenten door duurzaamheid te combineren met rijplezier.

De volgende generatie Niro is met zijn gedurfde, praktische en milieuvriendelijke totaalpakket de nieuwste iteratie van het 'Joy for Reason'-ethos van het merk. Zijn exterieur bevat designelementen die voor het eerst te zien waren op de Habaniro concept in 2019. De stijlvolle en gedurfde crossover belichaamt de avontuurlijke houding van de Habaniro met bijvoorbeeld zijn cleane en hightech two-tone carrosserie. Het interieur is typisch ‘Opposites United’ met het onconventionele asymmetrische dashboard met horizontale en diagonale ontwerpelementen.

De nieuwe Kia Niro wordt onthuld tijdens de Seoul Mobility Show op 25 november.

Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.