J.D. Power 2022: Niro EV door Kia-eigenaren verkozen tot beste auto
- J.D. Power ondervroeg meer dan 8.000 eigenaren van elektrische auto’s over hun ervaringen
- Kia-rijders verkozen hun Niro EV voor het tweede jaar op rij tot beste auto in de categorie volumemerken
- Belangrijkste pluspunten van de Niro EV volgens klanten: kosten, bereik, gebruikerservaring, design en rijplezier
De Kia Niro EV is bij de J.D. Power 2022 Electric Vehicle Experience Ownership Study verkozen tot de beste elektrische auto in de categorie volumemerken. De elektrische Kia is hiermee inmiddels twee keer tot winnaar uitgeroepen. J.D. Power vroeg voor de 2022 editie aan meer dan 8.000 EV-eigenaren in de VS wat hun ervaringen zijn op belangrijke vlakken waaronder kosten, actieradius, gebruikerservaring, design en rijplezier.
De Kia Niro speelt al meerdere jaren een centrale rol in de elektrificatiestrategie van Kia door de overstap op gedeeltelijk of geheel emissie vrij rijden toegankelijk te maken voor een breed publiek. De bestverkochte auto van Nederland in 2020 en 2021 is verkrijgbaar in drie geëlektrificeerde versies (HEV / PHEV / EV) waarvan de EV de absolute bestseller is.
"Steeds meer consumenten stappen over op een elektrische auto. Met de Niro EV, die deze prijs voor het tweede opeenvolgende jaar wint, toont Kia aan dat het merk in staat is om de verwachtingen van eigenaren te overtreffen," zegt Brent Gruber, Senior Director, Global Automotive bij J.D. Power.
Kia heeft onlangs de volledig nieuwe Niro onthuld, die voortbouwt op het succes van de eerste generatie en tegelijkertijd een compleet nieuw design en nog meer hightech features biedt.
Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.