Georgia Tech en Hyundai Motor Group werken samen aan de toekomst van mobiliteit
- Partnership richt zich naast duurzame mobiliteit ook op de waterstofeconomie en het opleiden van professionals
- Hyundai Motor Group investeert in Georgia voor ruim 12 miljard dollar in de productie van elektrische auto's en batterijen
- Verwacht effect van investeringen in Georgia in de komende jaren: economische impact van tientallen miljarden dollars en creatie van bijna 40.000 banen
Georgia Tech en de Hyundai Motor Group (de Groep) hebben vandaag een Memorandum of Understanding ondertekend om samen te werken op het gebied van onderzoek en de ontwikkeling van toepassingen op het gebied van toekomstige, duurzame mobiliteit. De samenwerking behelst een breed spectrum van activiteiten waaronder de ontwikkeling van een waterstofeconomie, het opleiden en formeren van het personeelsbestand en het slimmer en duurzamer maken van steden.
De Groep, waar Kia Corporation onderdeel van is, investeert in Georgia in totaal 12,6 miljard dollar in nieuwe productiefaciliteiten voor elektrische voertuigen en batterijen. De investering omvat de $7,59 miljard kostende Hyundai Motor Group Metaplant America in Bryan County, waarvoor meer dan 8.500 nieuwe banen worden gecreëerd, en de $5 miljard kostende joint venture voor de batterijproductiefaciliteit met SK On in Bartow County, die ongeveer 3.500 banen gaat opleveren.
De samenwerking met Georgia Tech bouwt voort op de lange geschiedenis van de Groep in Georgia. De assemblagefabriek van Kia Georgia in West Point begon al in 2009 met de autoproductie en de Groep is sindsdien fors gegroeid in deze regio. De nabijheid van instellingen als Georgia Tech was een van de vele redenen waarom de Groep ervoor heeft gekozen om de nieuwe EV-productiefaciliteiten juist in deze regio te vestigen.
Een recent onderzoek van het Center for Automotive Research geeft aan dat de automotive activiteiten van de Groep alleen al in 2021 verantwoordelijk waren voor 190.000 banen en een bijdrage van 20,1 miljard dollar aan de Amerikaanse economie. En volgens hetzelfde onderzoek gaan de nieuwe investeringen van de Groep in Georgia naar verwachting jaarlijks nog eens bijna 40.000 banen en 4,6 miljard dollar aan inkomsten opleveren.
De belangrijkste elementen van de samenwerking met Georgia Tech:
• Onderzoek en innovatie: De Groep gaat samen met Georgia Tech werken aan onderzoeks- en ontwikkelingsprogramma's gericht op de toekomst van duurzame mobiliteit, inclusief batterijtechnologie en het uitbreiden van de waterstofeconomie.
• Ontwikkeling van personeel: De partners gaan onder meer programma’s op het gebied van technische training en leiderschapsontwikkeling voor werknemers van Hyundai organiseren.
• Betrokkenheid bij studenten verhogen: De Groep gaat actief deelnemen aan de carrière-evenementen van Georgia Tech en gaat ook educatieve programma's ontwikkelen voor zowel studenten als afgestudeerden.
“De nieuwe investeringen van de Groep gaan een grote impact hebben op de economie van Georgia en de toekomst van mobiliteit in het algemeen”, zegt José Muñoz, President en Global COO van Hyundai Motor Company en President en CEO van Hyundai en Genesis Motor Noord Amerika. “Stel je eens voor: emissievrije waterstofvoertuigen die hier op de campus rijden, geavanceerde luchtmobiliteit naar Hartsfield International Airport of autonoom rijden tijdens de spits op de snelweg.
Samen met Georgia Tech kunnen we de manier waarop mensen en goederen bewegen fundamenteel verbeteren. We zijn verheugd om onze relatie met Georgia Tech verder uit te breiden en onder meer samen te werken aan de professionele ontwikkeling van studenten en opleidingsprogramma’s”.
Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.