Breukelen,
11
november
2021
|
09:10
Europe/Amsterdam

De Concept EV9 – manifest van Kia als aanbieder van duurzame mobiliteitsoplossingen

  • Hint naar een spannende kijk op de nieuwste volledig elektrische SUV
  • Gedurfde exterieurdetails benadrukken baanbrekende ontwerptaal voor elektrische modellen van Kia
  • Adaptieve en intelligente lounge boordevol ultramoderne technologie
  • Wereldwijd debuut tijdens AutoMobility LA op 17 november
Samenvatting

Kia heeft vandaag de eerste officiële beelden vrijgegeven van de Concept EV9, een volledig elektrische SUV die de belichaming is van de toewijding van het merk om een aanbieder van duurzame mobiliteitsoplossingen te worden.

Na de lancering van de EV6 biedt de Kia Concept EV9 een intrigerende blik in de toekomstige richting van een volledig elektrische SUV. Hij combineert een vooruitstrevend design, ultramoderne technologie en een geavanceerde volledig elektrische aandrijflijn in een baanbrekend totaalpakket.

De eerste visuals die Kia vrijgeeft laten een gedurfde carrosserie zien en een conceptueel interieur dat is ontworpen om de bestuurder en passagiers een lichte en adaptieve binnenruimte te bieden. Een verbluffend interactief en ultrabreed display en een radicaal nieuwe kijk op het traditionele stuurwiel zijn slechts twee van de opvallende interieurkenmerken.

Kia onthult de Concept EV9 in Los Angeles op 17 november om 11.15 uur (PST) tijdens de Automobility LA.

Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.